U okviru odgojno-obrazovnog rada provedene su aktivnosti vezane uz dvije tematske cjeline – Valentinovo te šuma i šumske životinje. Kroz različite kreativne, spoznajne i motoričke aktivnosti djeca su razvijala svoje kompetencije, produbljivala razumijevanje svijeta oko sebe i izražavala vlastite emocije na način primjeren njihovom uzrastu.
Valentinovo
Obilježavanje Valentinova omogućilo je djeci istraživanje pojma ljubavi kroz različite izražajne oblike. Ukrašavanjem papirnatih srca odabranim bojama poticali su individualnu kreativnost i estetski doživljaj. Otiskivanjem i ocrtavanjem srca razvijali su finu motoriku, koordinaciju oko-ruka i preciznost pokreta.
Razgovor o ljubavi, prijateljstvu i važnosti pozitivnih međuljudskih odnosa imao je ključnu ulogu u razvoju dječjih socijalno-emocionalnih kompetencija. Kroz vođenu raspravu, djeca su imala priliku verbalizirati vlastite osjećaje, razvijati empatiju te učiti o različitim načinima izražavanja ljubavi i poštovanja prema drugima. Čitanje slikovnica na temu ljubavi dodatno je obogatilo njihov rječnik, unaprijedilo sposobnost slušanja i razumijevanja te ih potaknulo na promišljanje o vrijednostima poput prijateljstva, obitelji i brige za druge.
Šuma i šumske životinje
Kroz aktivnosti vezane uz šumski ekosustav, djeca su istraživala prirodni svijet te razvijala ekološku svijest i spoznajne vještine. Učenje i izvođenje pjesama sa šumskom tematikom doprinosilo je razvoju jezičnih i glazbenih kompetencija, poboljšavajući ritmičku percepciju i sposobnost izražavanja kroz glazbu.
Oblikovanje šumskih motiva i životinjskih tragova plastelinom te korištenje magnetnih ploča na svijetlećem stolu omogućilo je djeci razvoj fine motorike, preciznosti pokreta i kreativnosti. Ples pisanja, kao metoda koja povezuje pokret i grafomotoriku, osnažio je dječju koordinaciju te doprinio razvoju grafomotoričkih i prostorno-vizualnih vještina, dok su motivi ježa i medvjeda pružili dodatni kontekst i potaknuli maštovito izražavanje.
Korištenjem tehnike grataža te ljepljenja u obliku šumskih motiva, djeca su istraživala različite likovne metode, razvijajući pri tome strpljenje, preciznost i sposobnost planiranja likovnog rada. Gradnja staništa za šumske životinje pomoću Lego kocaka bila je važna aktivnost koja je poticala razvoj prostorne orijentacije, logičkog zaključivanja i suradničkih vještina, jer su djeca zajednički osmišljavala i konstruirala funkcionalne strukture za zamišljene stanovnike šume.
Kombinacijom likovnih, glazbenih, motoričkih i kognitivnih aktivnosti, djeca su stekla nova znanja i vještine na integriran i poticajan način. Tema Valentinova omogućila je razvoj emocionalne pismenosti i jačanje socijalnih vještina, dok su sadržaji povezani sa šumom i šumskim životinjama pridonijeli spoznajnom razvoju i ekološkoj osviještenosti. Ovakav multidisciplinarni pristup potiče cjeloviti razvoj djeteta, omogućujući mu istraživanje, kreativno izražavanje i aktivno sudjelovanje u procesu učenja.