Tijekom proteklog tjedna u našoj odgojno-obrazovnoj skupini provodili smo raznovrsne aktivnosti STEM tematike, usmjerene na poticanje dječje znatiželje, istraživačkog duha i logičkog mišljenja kroz igru, eksperimentiranje i kreativni izričaj.
Djeca su se okušala u građenju različitih konstrukcija koristeći LEGO kocke kroz izazov „Koliko visoko možeš graditi?“, što je pridonijelo razvoju prostorne percepcije, fine motorike i suradničkog učenja. Također su izrađivala geometrijske likove i tijela, usvajajući temeljne pojmove iz geometrije kroz konkretno iskustvo i manipulaciju materijalima.
U poticajnom razgovoru o strojevima promišljali smo o njihovoj svrsi, načinu rada i ulozi u svakodnevnom životu, potičući dječje razumijevanje svijeta tehnologije.
Proveli smo i dva zanimljiva eksperimenta: „Čamac na vodi“, gdje su djeca kroz igru istraživala načela plovnosti, te „Nastanak duge“, koji je potaknuo razgovor o prirodnim pojavama i raznolikosti boja. Temu duge dodatno smo obradili kroz likovno izražavanje – crtajući dugu i slažući ju od različitih materijala, što je pridonijelo razvoju estetskog izražavanja, prepoznavanju boja i uzoraka.
Aktivnosti su se nastavile i na otvorenom prostoru gdje su djeca gradila u pijesku, razvijajući suradničke odnose i istraživačke vještine u prirodnom okruženju. Za kraj dana osigurali smo trenutke opuštanja i uživanja uz sočne trešnje te čitanje edukativnih slikovnica „Maria Montessori“ i „Ada Vijugica, znanstvenica“, koje su dodatno osnažile dječju povezanost s temama znanosti i otkrivanja.
Kroz sve aktivnosti djeca su aktivno sudjelovala, izražavala svoje ideje, postavljala pitanja i donosila zaključke, čime su na prirodan i motivirajući način razvijala temeljne kompetencije.